lördag 28 augusti 2010

Svabba rent

Ikeabesöket blev en ren besvikelse, alla de mjuka matleksakerna som jag ville ha var slut. köpte istället en bok, Svabba rent. 19 kr med Ikea familykort. Skrattade högt för mig själv när jag läste stycket om grunden till ett rent och prydligt hem.

"Hemligheten bakom ett städat hem heter förvaring. Förvaring, förvaring, förvaring - och rena ytor! Men rena ytor är liksom en trevlig bieffekt av bra förvaring. Och förresten, en annan sak också: Kom ihåg att vara försiktig med konsumtionen! Det spelar faktiskt ingen roll hur mycket förvaring du skaffar om du har trettiotvå olika prydnadstomtar och fyra lådor med "bra att ha".

Det här stycket är så vi, vi måste ha mer förvaring brukar vi säga och så skaffar vi det men har så svårt att rensa ut och slänga. Att sedan konsumtionen är rätt hög från min sida behöver vi inte prata om, dock inte av prydnadstomtar....

Jag och min syrra brukar dessutom rätt ofta skråla förvaring, förvaring, förvaring, hahaha!

Fanns rätt många bra tips, t.ex:
"Med en nylonstrumpa över munstycket kan du städa byrålådor och liknande, utan risk för att dammsuga upp fel saker".
"Kallt vatten och en tesked bakpulver får tulpanerna att hålla sig fina längre."
"Om du polerar badrumsspegeln med med raklödder och sedan torkar med luddfritt papper så slipper du imma på glaset."
"Spisen är faktiskt jättelätt att torka av medan den fortfarande är varm."
"Gamla fläckar sitter hårdare än nya....".

Köp!

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, förvsring, förvaring, förvaring!

    SvaraRadera
  2. Hej, såg att du hade den boken..Har letat överallt efter den! Har en bästa kompis som önskar sig den mer än allt annat på sin 25 årsdag! Men jag får inte tag på den.. Du har möjligtvis inte lust att sälja din? Jag kan betala nypriset + frakt eller vad du nu vill Skulle vara så snällt! maila mig gärna om du vill på agnes_1987@hotmail.com . TAck på förhand! :D

    SvaraRadera
  3. Oj, såg att du betalade 19, jag kan betala mer!

    SvaraRadera