lördag 21 augusti 2010

En skön dag men en ursinnig mamma.

Idag har vi umgåtts med Nina och Hugo, vi började på nyöppnade barnklädesbutiken Sigge o Juno på Sankt Eriksgatan 85. Shoppade inte! Vidare till nyöppnade barnbutiken Uni på Odengatan 102. Shoppade inte, men Adam var så sugen på en brandbil. Efter det gick vi till Levinskys för att äta lunch och nu ska jag servera er dagens ursinniga mamma. Jag tände nämligen till på någon tiondels sekund och för en gångs skull fann jag mig. Joel skrek till ett par gånger varpå jag går runt bordet för att lyfta upp honom ur matstolen. Hör då en av de tre killarna som sitter bredvid oss säga. "Men kan han hålla käften". Jag vet inte riktigt hur det gick till men jag tände på alla cylindrar. Här kommer konversationen i detalj.
- Men kan han hålla käften.
- Ursäkta vad sa du?
- Ja men...
- Det är ett barn och vi har rätt att vara här lika mycket som ni.
- Mee...
- Tänk på att det är kanske är han som ska ta hand om dig när du ligger på ålderdomshemmet.
- Ja det hoppas jag.
- Och om du inte tål att höra andra människor kan du stanna hemma i din lägenhet.
Efter det vände jag mig om och, la ner en trött Joel, anledningen till att han skrek, i vagnen.

Jag tycker också att det är jobbigt med barn som skriker men man säger inte så. Man kan tänka det men man säger det inte så högt att mamman till barnet hör. I vanliga fall brukar jag undvika att äta lunch ute med två barn men idag blev det så. Kan tillägga att killen hade solglasögon fastän det var riktigt mulet så han hade förmodligen inte världens bästa dag.......... Efteråt kunde jag knappt äta upp min mat och jag kände mig så arg i hela kroppen att tårarna började rulla ner för kinderna när jag  gick därifrån. Kanske en smula överreagerat men så var det idag.

Här kommer några bilder på en i övrigt bra dag,


I väntan på bussen säger Adam.....

........Bussen bajsa där.

329 kr på Uni, Adam vill ha, vill ha!


Gungar i Vasaparken.


Äntligen ett mål ledigt.


En nu pigg och glad Joel fick komma ner på konstgräset och röra på sig.

Hej, hej. På vägen hem började det regna.

4 kommentarer:

  1. Vilken otroligt mysig blogg du har!! & för att inte tala om vilka bedårande små killar ♥
    Riktigt bra smak har du också, så jag kommer titta tillbaka igen snart ;D

    P.s Jag älskar bloggar med massa berättande bilder som du har. Tummen upp d.s

    Ha en fin helg
    //Sessan

    SvaraRadera
  2. 100 poäng för din kommentar om ålerdomshemmet :-)

    SvaraRadera
  3. Det var modigt ich bra gjort! Så himla fin Adam blev i tröjan!! Snyggaste tröjan i höst :-) Gud vad lustigt med Sigge och Juno, jag har tänkt på det namnet att det skulle passa om det skulle komma en tjej nångång (vilket det ju inte gör, men i fantasin :-)). Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken idiot! Bra att du fann dig och gav honom en omgång, oftast kommer man ju på sen vad man skulle sagt!

    SvaraRadera