lördag 28 augusti 2010

Pippi och Lindex som överraskar

I morse fick vi lov att göra ett besök på stan. Vi var där före affärerna öppnade, har nog aldrig hänt! Anledningen var att köpa en Pippi-film. Adam var helt förtvivlad igår kväll, han skulle absolut titta på Pippi. Vi har en film där det är trailer för Pippi och den plockade han fram, när det inte gick att se mer förstod han inte riktigt varför. Efter att vi varit och ringt på hos några grannar, de var inte hemma, för att försöka låna en film lovade jag tillslut att vi skulle åka och köpa en film idag. I morse var såklart en av de första sakerna Adam sa "Pippi" så det var bara att ge sig av, lovat är lovat!


Trollbunden.

Igår var jag in på Lindex och blev verkligen positivt överraskad. Stretchig kvalité och fina färger och mönster, verkar även som att Lindex fått till sina storlekar lite bättre. När Adam var liten var jag alltid tvungen att köpa en storlek större för längden men de var alltid på tok för breda för honom. Joel är betydligt kraftigare men de verkar inte fullt lika breda ändå, storlek 74 satt perfekt.

Älskar turkost och lila ihop.

Från tjejavdelningen till Adam.
Till Joel.

3 kommentarer:

  1. Jag dissar fortfarande lindex, eftersom jag också tyckt att kläderna är på tok för breda för sin längd. tyra är ju inte heller så krallig ;-) Men kanske skulle tänka om då? Det har ju en del fint ibland.

    Pippi är den STORA favoriten härhemma. Vi har det på datorn och Tyra älskar att sitta och titta. Hon säger det själv, "Jag älskar min pippi, och tommy och annika" :-D

    SvaraRadera
  2. Har också upptäckt att de blivit bättre "sen sist", strl 80 är helt perfekt på Elis nu och inte alls så breda som de var när Sigge hade därifrån. Mjukt och strechigt också, underbara färger! Och Pippi, stor favvo!! Kul även för oss att se ju :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, de är rätt lika våra små :-)

    SvaraRadera