fredag 20 augusti 2010

Att vara ensam med två och 3 goda butiker.

I sommar har Adams dagis varit stängt i fem veckor, efter fyra dagar stängde de för planering. Semestern är slut och jag har plockat fram mina ögon i nacken igen. Vilken enorm skillnad det är att vara ensam med två barn. Detta ständiga kontrollerande, planerande och kalkylerande. När åt han, hur mycket, hur länge sov han, hur mycket har han rört sig, vem är tröttast, vem ska prioriteras först, vad ska vi äta, var ska jag sätta honom, varför skriker han, vad ska han aktiveras med, hinner vi med det, ska jag skynda mig eller ta det efter, vad måste vi ha med oss, vem ska nattas först, när ska jag duscha, t.o.m. kan jag gå på toa nu? Ja, ni fattar. Det finns ingen tid till att slappna av förrän bägge sover och det känns i både kropp och knopp. Har även varit extremt hungrig, tror att förbränningen ökat en del :-) Vill absolut inte klaga för det är underbart och självvalt men bara en enorm skillnad.

Idag har vi i alla fall  hunnit med en massa lek i parker och på väg hem från Vasaparken tittade vi in på nyöppnade Chokladfabriken där vi smakade tre sorters chokladmousse. Den ligger i samma lokal som nyöppnade Cajsa Warg. Otroligt gott och kul med dessa två butiker lite närmare de kvarter vi rör oss i. Även  Cupcake Sthlm  har öppnat vid Sankt Eriksplan, måste nog besöka den någon dag. Tur att jag rör på mig mer nu......


Visst ser det gott ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar