tisdag 10 augusti 2010

Sömn

Under semestern har vi kört Bvc-tanten Jills sova-hela-natten-kur. Det innebär bl.a. att man inte ger mat före klockan 05.00. Första nätterna (ca 3) får man såklart räkna med ett vaket och missnöjt barn vid ett antal tillfällen, men det blir bättre hela tiden. Pappan ska köra kuren för då går det mycket bättre. Här har det gått strålande, Joel och P har verkligen varit jätteduktiga. Jag har sovit inne hos Adam med öronroppar och sedan blivit hämtad någon gång efter klockan 05.00 när det varit dags att ge mat. Nu har det satt sig och jag sover numera i storsängen. Problemet nu är att det alltid blir någon nappning under natten och om Joel är lite mer vaken så att han tittar blir han helt galen om det är jag som ger nappen, förmodligen ser han bara mat i mig. Hur det här ska gå efter semestern återstår att se. En annan sak är att hans nattsömn satt sig ordentligt, han somnar vid 20.30 och vill göra morgon redan klockan 06.00, det passar inte alls den övriga familjen. För tidigt! Just nu är vi vuxna vakna till efter 01.00 och då går vi miste om hans bästa sömntimmar. Nu under semestern kör vi varannan-morgon-principen och det är rätt drygt att stiga upp så  tidigt. Måste vrida tillbaka dygnet! I morse vaknade jag av att Joel , inte speciellt missnöjd, satt på golvet mellan vår säng och spjälsängen, hur han hamnat där hade jag gärna velat se.



2010-01-16 



2010-04-25



Tidig morgon 2010-07-16. Här i Sjöbosand och uppe med morbror Anton.

4 kommentarer:

  1. Jill ja... Säga vad man vill om henne, men hon vet vad hon pratar om. Oftast iallafall...

    SvaraRadera
  2. Ja den är bra kuren, men den där nappen... Vi bestämde att det inte är mat/morgon före 06 och han vaknar oftast vid 05 men somnar om då uten mat och har nu börjat sova till 06.30 oftast, helt otroligt tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Härligt Jenny! Funderar på att inte ge mat förrän 07.00. Får se hur vi gör.

    SvaraRadera
  4. Kul att se gamla bilder på Joel, fort går det.

    SvaraRadera