torsdag 5 augusti 2010

Skansen

Det är synd om turisterna i Stockholm, iaf de som ska ta buss 47 till Djurgården. Vi stod och väntade som vagn nummer två på Vasagatan. Tänkte att vi skulle undvika hållplatsen vid centralen och vid Åhléns city. Vi hade tur, första bussen fick passera oss men nästa kunde vi glida på, trots syskonvagnen. De följande hållplatserna, håll i er nu, stod det ca 15 vagnar i kö på. De fick nog vänta tills det stängde, och alla var nog turister. Stockholm borde skämmas, SL eller vem som än är ansvarig borde tänka om. Hur svårt kan det vara att dirigera om lite blå bussar och sätta in några fler under rusningen ut till Djurgården? Nåväl, vi hade en underbar dag med våra två killar och en hel del bilar.

Mamma och Adam åker en gång.


Pappa och Adam åker två gånger.


Joel vilar och tittar på.


Tut, tut dessa bilar åkte jag och min bror som små. Kom ihåg att jag hade värsta paniken för att han svängde åt fel håll hela tiden. Trodde att vi skulle spåra ur och resan kändes som flera km. Ha, ha, ha!


Mellanmål, min och Ps favorit. Kesella, bär (här röda vinbär), valnötter och lite honung. Gott och supernyttigt!


Adam med sin flaska han hade på dagisutflykten i våras, idag vatten, då bojen (o´boy).


En tur med tåget. Efter det var det dags för bilarna igen. Totalt blev det fem turer med elbilarna, behöver jag säga att djuren kom i skymundan?


Två trötta killar efter en varm dag på Skansen. På väg hem gick vi ut genom Bellmansporten och var först på bussen. Nu var det dock ingen rusning så vi hade lika gärna kunnat gå på utanför stora ingången.

3 kommentarer:

  1. Hihi vilken rolig bild när de sover med armen på samma sätt :-)

    Så himla kul att du börjat blogga!!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du skaffat dig en blogg. Vi gjorde Skansen för någon vecka sedan och Tyra gillade bilarna och småkarusellerna betydligt mer än djuren.
    Hör av mig i veckan som kommer, kanske kan vi ses onsdag eller torsdag? Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Elin, onsdag eller torsdag passar bra för mig. Kommer gärna ut till dig. Jenny, det har du rätt i, har inte ens tänkt på det....

    SvaraRadera