torsdag 9 september 2010

Joels humör och Adams känslor

Joel har verkligen börjat visa sitt humör och han är världens kraftpaket, fattar inte hur han kan vara så stark? Ibland blir han helt galen när jag sätter ner honom i vagnen, spjärnar emot med fötterna och spänner sin lilla kropp som en fjäder. Kastar huvudet bakåt så det gäller verkligen att passa sin haka. Jag får verkligen ta i för att få på bältet. När han väl är nere går det bra. Likadant när jag ska byta blöja, det krävs styrka i armarna för att trycka ner hans höfter och samtidigt få på blöjan. Tror att det bara blir Up&Go blöjor hädanefter.

Idag har vi varit hemma en hel del. Jag har lagt ut 16 plagg till försäljning på Tradera, gäller att finansiera min egen shopping i efterhand..... Vi har dagsovit tillsammans, hela två timmar blev det. Grymt skönt och välbehövligt för min del. Joel har även släppt taget om pallen, han stod en kort stund, kanske 2 sekunder ungefär sedan satte han sig ner på rumpan.

Ikväll har även Adam uttryckt med ord att han tycker om Joel, så söt. Han har börjat uttrycka känslor, både ledsen, arg och så tycka om.
- Adam om Joel.
- Tycker du om Joel.
- Ja!
- Tycker du om någon mer?
- Vidar (kille på dagis) Anna och Charlotte (fröknarna) Adam om många.
- Tycker du om pappa?
- Jaa!
- Mamma?
-Jaa!
- Moster Emma och Elis?
- Jaa!
- Mormor?
- Jaa, Moppa och Mimmi. Adam om många.
Sedan åkte han iväg på sin Bobby car. 

Joel vill ut på balkongen.
Han vill äta jord från tomatplantorna.

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder och samtal. Farmor.

    SvaraRadera
  2. "Moster Emma om Adam med"

    SvaraRadera
  3. Många om Adam och Joel. Kram

    SvaraRadera