onsdag 19 januari 2011

Pappa är hemma!

I natt var det sista natten utan barnens pappa, tack och lov för det! Inte helt enkelt att vara ensam med två barn som båda vaknar minst en gång per natt. I natt låg vi från början alla tre i storsängen, jag i mitten för att skilja dem åt. Vid 02.15 vaknade Joel och somnade inte om, fick välling men icke. Efter ett tag beslutade jag mig för att lägga mig på madrassen med honom och då råkar han välta ner den tomma vällinflaskan i huvudet på Adam. Han vaknade såklart och då blev Joel överlycklig, började skratta och busa varpå Adam också piggnade till. Efter nästan en timmes kämpande, med olika metoder, besegrade de mig. Vi steg upp!

Tyvärr ingen bild, måste köpa mer utrymme men har inte tagit tag i det ännu.

Adam blev såklart hemma från dagis idag. Vid lunchen pratade han om att han ville åka och hälsa på kusin Elis så det gjorde vi och vi blev kvar betydligt längre än vi tänkt. Elis och Polly skulle ha barnvakt ikväll, morbror Anton och farbror Robert och Adam ville absolut hinna träffa "sin Anton". Sedan blev det ju hur kul som helst att vara kvar och leka med bilar, brottas med Robert och äta god chili. Adam smakade t.o.m. på chilin när han insåg att han inte skulle få brottas om han inte åt riktig mat. Han hade så roligt och ville absolut inte åka hem.

I morgon ska jag jobba, ska bli skönt att lämna över hushållet ett par dagar.

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får en riktigt god natt inatt!

    SvaraRadera