torsdag 13 januari 2011

1-årsbesök på Bvc idag.

Har suttit en lång stund med en liten febrig kille i knäet. Ettårssprutan tog ordentligt och den här gången njöt jag en stund av en varm, mysig och lugn kille innan jag befriade honom från febern. Det är ju så sällan han sitter still.......
Annars allt bra, 9906 gram och 75,5 cm. Liten dipp på kurvan men inget att bry sig om. Fatta att Adam var exakt lika lång men vägde 9158 gram, inte konstigt att jag upplever Joel som lite rund.
Bvc-tanten rekommenderade oss att sluta ge fullkornsvälling, hon trodde att Joel skulle sova bättre och bajsa mindre om vi gick tillbaka till den vanliga från 6 månader. Inte för att han sover extremt dåligt men senaste nätterna har han sovit orolig, vaknat ett par gånger och absolut velat sova med oss. Bara att hoppas på ännu bättre nätter och om jag slapp byta någon bajsblöja mindre per dygn tackar jag inte nej. Borde ha räknat ut det själv bara men bättre sent än aldrig och tur att vi har en sån bra Bvc-tant. Hon är för övrigt från Skellefteå och det var så roligt när hon beskrev Joel som "läcker", precis vad min mamma säger om honom, hahaha. "vi är 50+ och från Skell............."

1 kommentar:

  1. Haha, ett av min mammas favorituttryck "så läckert" :-) Här har jag också njutit av en stillasittande kille, tråkigt att de måste få feber bara för att sitta still och gosa. Kram

    SvaraRadera