onsdag 12 januari 2011

Böcker + Joel + Uni

Vi har sannerligen inte läst mycket för Joel under hans första år, har rätt dåligt samvete för det faktiskt. Adam läste vi för jättemycket men tiden har inte riktigt räckt till den här gången. Vi lär väl märka om han få några men av det.
Idag har han, bestämd som han är, tagit saken i egna händer. Han klättrar upp till sitt lilla favoritställe, tar ner en bok och pekar på bilderna och bläddrar. Idag har han dessutom krävt att bli läst för. Han kommer fram till mig och räcker över en bok, om jag bara säger tack och lägger undan boken blir han jättearg. Om jag sätter mig ner och läser för honom myser han och kan sitta väldigt länge, peka och bläddra. Han har verkligen upptäckte tjusningen med de fina bilderna och kanske historien med. Det är såklart jättekul att han är intresserad.



Spana in Joels underbara bodysuit från Uni, helt underbar! Det är tredje vi har i samma storlek. Kan tipsa om att alla Unis egna kläder finns för halva priset just nu. De blev nämligen årets barnbutik och firar på det sättet. Bra va!

Jaha, nu gick det tydligen inte lägga upp fler bilder, måste köpa mer utrymme.......... Drygt!

3 kommentarer:

  1. Helt otroligt, precis samma sak hände här idag, Elis klättrade upp till hyllan flera gånger, hämtade en pekbok, satt sig vid mig och pekade "dä". Tvåorna får ser till att ta för sig ;-) Har också haft dåligt samvete för läsningen, Sigge nötte vi ju med böcker från typ 2-månadersdagen :-) Superfin suit!

    SvaraRadera
  2. Har de ändrat så dragkedjan går ändå ner på benet nu? I så fall är den super!
    Hur länge har de halva priset?
    //nina

    SvaraRadera
  3. Jenny: Ja med de äldre var man ju så fokuserad på att "göra rätt", vet inte hur många gånger jag pekat på olika saker och sagt vad de heter eller hur de låter hahaha.
    Nina: Ja dragkedjan går ända ner men det gör den även på suit nr två. Den jag köpte till Adam gör den inte det på. Har ingen aning hur länge de har halva priset, kolla deras hemsida.

    SvaraRadera