fredag 15 oktober 2010

En lång kväll.

Vissa kvällar känns enormt mycket längre än andra, ikväll var det en sådan. Det är inte lätt att hitta på något som passar både en 2½ åring och en 9 månaders. Efter middag, film, tillsägningar, mys, skrik, tågbygge, knuffande och dans fick de tillslut bada.

Badet slutade med total katastrof! Inte för att de inte trivdes ihop i badkaret, utan för att jag var totalt intelligensbefriad  För att göra det lite roligare fyllde jag nämligen badkaret med Yes, min mamma gjorde det vid något tillfälle när vi hade slut badskum. Roligare blev det och roligt hade de tills jag började läsa på flaskan..........
Att tömma badkaret, skölja ögon, ringa vårdguiden, ringa giftcentralen och sedan skölja ögon lite till på två skrikande barn är inte direkt något jag hade lust med. Sedan ångesten, fy fan va klantigt! Hur dumt var det inte, varningstriangeln på flaskan är inte direkt diskret. "Fort och fel, fort och fel" har jag fått höra några gånger om saker jag gjort och nu säger jag det själv. Fort och fel!

Funderar på om jag kvalificerar in till att få skylla på amningshjärna? Tror inte det va, nä fort och fel, fort och fel! Hur som helst gick det bra och det var inte någon fara utan mer bara att det irriterar och gör ont. Märkte inget på dem efteråt.


Nu sover de, de är så söta då, och jag njuter av min egentid. Vad gör jag då av min egentid, jo skriver om den tid jag inte har för mig själv. Helt vrickat men jag får väl kalla det för bearbetning.

Nu ska jag ladda för en helg näst intill ensam med två barn. Någon som har tips på bra aktiviteter, det gäller nämligen att minimera tiden i hemmet när man är ensam med två. 

Här kommer bilder.

Sushi till middag, Joel vill ha.
Måste nog bli delägare i sushin snart.
Gillade t.o.m. ingefäran.
Leker med Talking Tom.
Fatta att Joel redan fått till det att dra på rätt sätt på min Iphone. Han skrattade dessutom högt åt allt Talking Tom gjorde. Helt sjukt!

Alltid till datorn. 
YES!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att skratta lite, tur att det gick bra! Vet så väl hur det känns, ut ur huset är mitt motto också när vi är själva. Hoppas helgen blir bra. Kram

    SvaraRadera
  2. Man får skratta! Överreagerade en smula men föreställde mig två blinda barn. Tänkte inte ens på att det var rejält utspätt.

    SvaraRadera