lördag 6 november 2010

Med skräckblandad förtjusning.

Läste följande på en blogg:

Klädutmaningen 2.0. - bra för miljön, plånboken och den egna kreativiteten. Följande gäller:


1.Inte köpa något nytt.
2.Gräva sig djupare in i garderoben.
3.Använda alla kläder minst en gång.
4.Undvika de nyköpa kläderna.
5.Om man absolut behöver något nytt ska man först se om man kan låna, byta eller köpa begagnat.

Viktigast av allt är att det ska vara kul, inte tvingande! Man kan alltså själv bestämma hur länge man vill hålla på, alla behöver inte vara lika hardcore som mig som har helt köpstopp tills jag använt vartenda plagg, inkl min bröllopsklänning, i min garderob!

Hoppas att du nappar på idéen!

Jag nappar! Ska verkligen göra mitt bästa. Undantaget kan vara att jag emellanåt måste använda de nyinköpta kläderna (annars gråter dom). Får se hur länge jag pallar, men målet är att arbeta mig igenom klädkammaren. Sweet lord...

Ursäkta, nu ska jag gå och leta fram morgondagens outfit

Eller mest med skräck när jag tänker efter. Någon som skulle kunna tänka sig att haka på?
Nä förresten, jag har nog redan ångrat mig, glöm det!

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag skulle nog kunna tänka mig det, om jag fick rensa ut garderoben först ;-) Men köpstopp behöver jag verkligen! Får väl se om vi kan ses utan att shoppa nästa gång ;-)

    SvaraRadera