söndag 10 april 2011

Joel målar

Förra helgen ville Adam måla, det är väldigt sällan han ber om det så jag kunde inte säga nej. Min tvekan låg i att Joel fortfarande var vaken, tänkte att han får leka på golvet. Det gick sådär, han ska göra allt som storebror gör. Efter mycket tjat, läs skrik, klädde jag av honom och satte på förklädet. För säkerhets skull fick han ha nappen i, ville inte att han skulle äta färg. Med nappen i får vi en förvarning när han tänker smaka. Till en början gick det strålande, han målade med penseln och var jätteduktig. Men, plötsligt åkte färgpaletten i golvet och det stänkte färg över hela golvet. Skyndade mig ner för att torka och när jag ligger på knä under bordet hör jag hur nappen åker ur. Efter det ett skrik, den var tydligen inte så god...........





Badkaret nästa!

1 kommentar:

  1. Så koncentrerad, önskar mig en målning av båda killarna till födelsedagspresent!/mormor

    SvaraRadera