söndag 5 juni 2011

Små söta saker

Det måste röra sig så otroligt mycket i Adams huvud just nu.

Igår när jag duschat undrade han varför jag hade skägg mellan benen och tyckte absolut att jag skulle ta bort det.

Nu när det varit så varmt och han haft shorts på sig kan han sbsolut inte göra sina behov utan att slita av sig shortsen först. Han tror att bajset och kisset ska komma ut genom benet fastän han har blöja på sig. I bara blöja går det däremot hur bra som helst.

Han funderar oerhört mycket på var alla var när vi pratar om när han var liten eller när jag var liten. Igår undrade han var jag var när mormor berättade att hennes pappa var lokförare. Det är lite svårt att förklara ägg och spermie för en treåring.

Det bästa av allt hände ändå igår. Vi var ute på gården och sparkade lite boll när en fyraårig pojke gick fram till Joel och sa något. Jag hörde inte vad han sa men Adam gick med bestämda steg fram och sa med lite arg röst. "Nej, du får inte säga så till min lillebror, du ska vara snäll med MIN lillebror."

Joel kan också, när Adam är ledsen går han alltid fram och stryker honom mjukt på huvudet och kramar om honom. Tänk att de redan kan visa empati, det värmer så i mitt mammahjärta. Att de sedan knuffas, slåss om leksaker och att Joel bankar saker i huvudet på Adam ibland behöver vi ju inte prata om nu.

1 kommentar:

  1. Hahaha, de är för härliga :-) Har också fått en liknande kommentar efter duschen :-) Gulliga Adam!

    SvaraRadera