fredag 27 maj 2011

Kort om Adam, vår lilla polis........

Följande dialog utspelades idag.

Jag: Nej Joel, inte gå in med skor.
Adam: Men ni går ju in med skor.
Jag: Ja men det händer ju inte så ofta, det är ju bara när vi ska hämta ngt lite snabbt.
Adam: Varför går ni in med skor hela tiden?
Jag: Nä, vi går väl inte in med skor hela tiden?
Adam: Jo
Jag: Okej, vi ska skärpa till oss.

Hm, skäms lite..................

En mer reflekterande Adam som dessutom börjat prata mer rent. Han har t.ex. övergett Ije till förmån för Jole och han säger mormor istället för Mimmi, iaf när han har tid att tänka efter. Han blir upprörd när vi säger dagis istället för hans jobb och häromdagen undrade han; "varför måste jag vara på mitt jobb hela tiden"?

På blöjfronten går det framåt, han säger till att han behöver kissa eller bajsa när han har kalsonger på sig men han föredrar fortfarande att ha blöja på när han är hemma. Inga olyckor har skett på länge, han skulle lätt kunna vara utan blöja men vi känner inte någon stress. Vår plan är att fixa det i sommar.

På sömnfronten går det bra, Adam sover oftast hela nätterna i sin säng. Han dagsover på dagis men inte hemma och läggningarna är tillbaka till att vi kan gå ut före han somnat. Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar