fredag 18 mars 2011

Nappkillen och marodören

Adam är nappigare än någonsin. Han vill ha sin Maja hela tiden och inte bara en utan gärna fem. På nätterna kan han inte fixa till täcket själv, han har händerna fulla med nappar, utan skriker på mig.

För ett tag sedan var han inte alls lika intresserad men nu har det alltså tagit fart igen. Får hoppas att det är stormen före lugnet, det är dags att sluta.

Joel har börjat ha en vakenperiod varje natt. I morse beskrev P det såhär. "Åh vilken lite marodör han är, han fick ligga bredvid mig men somnade inte om. Han vet att det finns en vällingflaska och den letar han rätt på och låter eh eh tills jag öppnar locket. Orkade inte utan han fick den tillslut. Men han somnade inte om, orkade inte höra honom skrika i sin säng så jag tog över honom igen. For runt, upp och ner från sängen och plötsligt var tv'n på. Vi måste köra 5 minutersmetoden igen".
Jag är glad att jag bara behövde rätta till ett täcke i natt!

I morse när jag gick in i Adams rum såg det ut såhär. Parkerade på en fin rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar