lördag 26 mars 2011

Älskade lillebror

Igår kväll satt vi i soffan och tittade på tv.

- Åh vad jag älskar Joel och tänk att jag får pussa honom när jag vill (får aldrig pussa Adam).
- Jag älskar också Ije.
- Ja, och han och jag älskar dig också. Jättemycket.
- Jag vill också pussa Ije. (Adam pussar honom). Jag vill ge Ije välling ikväll.


Efter det blev det spring och bus. Adam drog in till sitt rum och blev nappmannen.

"Jag har många Maja i munnen"
"Nu har jag inga kvar"

Idag ska jag och Adam till tandläkaren, vi har pratat mycket om det och han säger själv att han ska sitta i mitt knä och gapa lite. Hoppas verkligen att han gör det denna gång, har ingen lust med ett tredje besök.Vi får se hur det går.

Ikväll blir det födelsedagsmiddag för mig. Råbiff till förrätt, oxfilé och rostade rotfrukter till huvudrätt, sedan ost och kex och cheescake till dessert. Och såklart vin till det, min nya favorit Rosemount Shiraz. Lär rulla in söndagen..........

2 kommentarer:

  1. Söta Adam! En rolig och snäll storebror. Ser fram emot kvällen. Grattis här med!

    SvaraRadera
  2. Mysig storebror! Kul för Joel att se när han blir större och kan förstå hur speciell han är! kram mimmi

    SvaraRadera