tisdag 1 februari 2011

Han förstår så mycket....

......och visar så tydligt vad han vill.

För att ge några exempel:

I morse när jag och Adam pratade om skor, att han skulle ha vinterskorna på sig för att det fortfarande är vinter, gick Joel ut i hallen och kom tillbaka med Adams vinterskor.

Han hämtar alltid fodralet med filmer när Adam säger att han vill titta på film.

Han ställer sig mot skåpluckorna i köket när han vill leka "klara färdiga spring".

Han retar Adam medvetet, tar ett par bilar, vänder sig om och springer iväg så snabbt han kan. Här om dagen brydde sig inte Adam om det och då smög Joel sig tillbaka och såg väldigt frågande ut. Han lämnade tillbaka bilarna och gjorde sedan om exakt samma sak. Vår lilla retsticka ville att storebror skulle bli arg.

Han klappar händerna och dansar runt när jag sjunger "klappa händerna när du ...." och applåderar direkt någon säger jaaaa!

Han puttar bestämt bort mina händer och skriker argt när han inte vill ha hjälp med att äta och dricka och han vill alltid dricka själv. Han kan själv ur ett vanligt glas så det är väl bara att acceptera.

Han kommer ofta och bär på sina egna skor och vill att vi ska sätta på dem och ibland hämtar han en mössa som han lägger på huvudet. Han vill gå ut, vi fattar det men vi orkar inte alltid, väldigt sällan faktiskt för oftast är det inte alls läge....

Säkert inget speciellt alls för åldern men tiden går ju så fort och jag hinner verkligen inte med. Tur att man alltid har något nytt och roligt att se fram emot för tiden går ju tyvärr inte att frysa. Är så glad över att jag helt plötsligt fick två dagar till per vecka (kommer att arbeta 60 % hela våren) att spendera med min underbara Joel. Alltid glad och min lilla stora kille.


Mössan på!

Fick bara med sig en sko denna gång.

Vet vad han vill ha.
Och hittar rätt.
Här blev det dock fel.
Storebror visar.

2 kommentarer:

  1. Önskar jag kunde gå ut med honom! Kram Farmor.

    SvaraRadera
  2. De har sett mamma sätta på id-pudret mer än en gång, hahaha.

    SvaraRadera