söndag 20 februari 2011

Fotbollstokig och pussglad

Adam har börjat säga så många roliga saker, måste bara dokumentera ett par.

Vi brukar spela rätt mycket fotboll här hemma och härom kvällen gjorde han sig illa och blev jätteledsen. Eftersom vi hade hållit på ett bra tag frågade jag om vi skulle sluta. Fick ett bestämt svar som löd så här:
"Nä, jag ska bara torka bort ledsen först".

Idag pussade Adam Joel på kinderna.
- Tycker du om att pussa Joel?
- Jag gör honom fin.
- Blir han fin när du pussar honom?
- Ja.
- Kan du göra mig fin?
- Ja. (pussar mig) så, nu är du fin.
- Ska jag göra dig fin?
- Ja
Jag pussar Adam.
- Så, nu är du också fin.
- Ska bara kolla mig i spegeln.
Adam springer ut i hallen och tittar i spegeln.
- Blev du fin?
- Ja!!!

1 kommentar:

  1. Såå gulligt! Jätteroligt när de börjar kunna berätta sina tankar, en härlig ålder! Längtar så efter er...mormor

    SvaraRadera