fredag 30 december 2011

Skrik, glädje och massor av sushi.

Idag hade jag lovat att vi skulle äta på vår sushirestaurang. Både Adam och Joel var överlyckliga. Adam sa: "jag har drömt om att få äta där".

När vi skulle iväg skrek sig Joel hes över att han inte fick ha den nya Nova starmössan. Försökte med alla möjliga mössor men ingen dög och Adam ville inte byta. Efter ett tag var dock Adam snäll och gav den till honom. Har jag sagt att Joel har ett sjujäkla humör och att Adam ibland är världens snällaste storebror?

På väg ner till sushin slänger jag ur mig: "tänk om det är stängt, då får vi ta bilen till Lilla Essingen".

Och nog var det stängt, fastän det enligt öppettiderna skulle vara öppet. Var inget annat att göra än att hålla det jag lovat. Bilen till LE fick det bli. Sjöng i bilen, " vad är det för en dag, är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är våran sushidag hurra, hurra, hurra". Humöret på topp och även aptiten!

Måste nog dessvärre hålla mig ifrån LE för oj vad jag hellre skulle vilja bo där, började längta tillbaka som bara den.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar